perjantai 20. maaliskuuta 2020

Mitä jos oletkin elämäntaidossa miljoonille mallina?

Olen ihmetellyt, kun olen ollut jumissa jaterveet elä'mäntavat ovat tuntuneet olevan paljolti estettyinä, mm liikuntaharrastus jäänyt vähälle, vaikka olisin kovin halunnut harrastaa liikuntaa. Ja jotenkin ongelma kai liittyys iihen, että olen jo elämäni kuluessa oppinut paljon liikunnasta ja jotakin siitä kirjoittanutkin ohkeeksi muille harrastuneille. Ja kai siihen, kun olen terveistä elämäntavoista ja parantamisesta kirjoittanut, oelttaen että ehkä satakunta per aihe ottaa mallia, mutta ehkei se olekaan oikea luku. Jos olen jostakin osannut oman palan tuoda, uuden asian opettaa, niin ehkä se on yhden kirjoittajan panos johonkin aiheeseen, jonka lukija muistaa vähän kuin jonkin tyietewenalan alkuaikojen suuren nimen tuoman ajatuksen, joskus lukemansa tekstin siltä ja siltä. Ja sillin jollain lailla muistavia ja tavallaan mallia ottavia onkin paljon enemmän, lähinnä kai ne, jotka haluavat mm tuollaisai taitoja oppia, vaikkei se olisi juuri sinun versionasi. Ja siksi mukana raahattavia mallia ottavia tai vaikutetta saavia saatta myös olla tuollanen yhden ihmisen lukeneiosuuteen ja harrasdtuneisuuden laajaan piiriin verrannollinen määrä kertaa miten hyvin osaat jotakin elämässä tai maailmassa olennaista, eli miljoonia esim. jso suomalaisena osaat terveitä elämäntapoja, mistyä ulkomaalaisetkin kenties haluaisivat terveyttä oppia ja elämänlaatua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti